Multigas bestaat dit jaar 60 jaar en is uitgegroeid tot één van de grootste onafhankelijke propaangasdistributeurs in Vlaanderen.
De activiteiten zijn divers: Multigas verdeelt huishoudelijk gas, industrieel gas, aardgas, autogas en ballongas, zowel aan particulieren, als aan professionelen en industriële klanten. Als specialist in gashaarden en kachels, biedt ‘Fik by Multigas’ totaaloplossingen aan, met een eigen interieurarchitect en installatieteam.
Naast de hoofdzetel in Gent beschikt Multigas over een vulcentrum in Tienen.
Als echt familiebedrijf onderscheidt Multigas zich door ondernemerschap, zin voor dienstverlening, klantgerichte oplossingen op maat en een aangename werksfeer. Het bedrijf wil nog meer inzetten op de realisatie van een duurzaam en toegankelijk HR beleid voor de huidige (30-tal) en toekomstige medewerkers en creëert daarom een nieuwe functie.
Coördinator HR en interne communicatie – Deeltijds (50%)
Functie
1. HR beleid concreet vorm geven
Samen met een extern HR specialist worden momenteel de brede contouren van het HR beleid uitgetekend. Het is jouw rol om het management van Multigas te ondersteunen in de concrete realisatie van dit HR beleid.
– Kwalitatieve instroom van nieuwe medewerkers: onderhouden van contacten met interimkantoren, inplannen en opvolgen van selectiegesprekken, voorbereiden van contractfase, …
– Introductie van nieuwe medewerkers: aanstellen en opvolgen van meter/peter, opleidingsplan opmaken en opvolgen, tussentijdse evaluatie inplannen en opvolgen, …
– Ontwikkeling van medewerkers: opleidingsplannen opmaken en opvolgen, organiseren van opleidingen, …
– Loopbaanbeleid: opmaken en up-to-date houden van functiebeschrijvingen, inplannen van medewerkersgesprekken met het management, …
– Employer brand: verder uitbouwen en versterken, onder meer door gebruik van sociale media
Je bent het aanspreekpunt van alle medewerkers en leidinggevenden voor hun HR gerichte vragen en geeft hen advies en ondersteuning. Door jouw discrete en professionele aanpak groei je uit tot vertrouwenspersoon.
Je rapporteert aan de algemeen directeur, waarmee je nauw samenwerkt.
2. Payroll en personeelsadministratie
Je beheert zelfstandig de payroll, in samenwerking met het sociaal secretariaat (SD Worx). Ook volg je alle personeelsadministratie op, zoals contracten, medewerker gerelateerde verzekeringen, wettelijke verplichtingen, regeling vakantiejobs, contact met externe preventiedienst …
Je denkt mee over efficiëntie-optimalisatie en neemt hiervoor initiatieven zoals het opmaken van standaarddocumenten
3. Interne communicatie
Je waakt over de vlotte doorstroom van informatie doorheen de organisatie en tussen de 2 vestigingen. Dit omvat onder meer het beheren en optimaliseren van het digitale communicatieforum en het coördineren van personeelsevents. Om met alle medewerkers voldoende in contact te komen, werk je 2x per maand vanuit Tienen.
4. Specifieke projecten
In een dynamische KMO zoals Multigas worden medewerkers betrokken in de uitwerking van verbeterings- en veranderingsprojecten.
Profiel
– Minstens 5 jaar ervaring in een gelijkaardige, brede HR functie
– Leergierig om kennis up-to-date te houden
– Neemt graag zelf initiatief
– Sterk in het uitbouwen van een vertrouwensrelatie met zowel medewerkers als leidinggevenden
– Discreet en luistervaardig
– Nauwkeurig en gedetailleerd
– Goed georganiseerd en autonoom
– Gedreven en oplossingsgericht
– Een brede HR rol waarin je eigen accenten kan leggen
– Een waardengedreven, familiale bedrijfsomgeving
– Een deeltijdse functie met veel verantwoordelijkheid (idealiter 5 x 4u/dag)
– Mee kunnen bouwen aan het Multigasverhaal
– Een competitieve verloning
Kom jij het Multigas team vervoegen ?
Stuur dan jouw CV aan [email protected] tav Ingeborg